Skip to main content

 

 

 

 

voimavalmennus_anu_profiili.png

Anu Autio

Valmentaja, toimitusjohtaja

 

soita.svg  040 751 4543

email.svg  anu.autio@voimavalmennus.fi

 

 

Varaa maksuton tapaaminen

Tilaa uutiskirje

Ota yhteyttä
  • Etusivu
  • Voimaa
    • Tiimille
    • Johtamiseen
    • Myyntiin ja myyjille
    • Organisaatioille
  • Yritys
    • Insights Discovery
    • Henkilökohtaiset profiilit
    • Referenssit
    • Varaa aika
  • Ajankohtaista
  • Ota yhteyttä
Voima Valmennus
  1. Etusivu
  2. Voimaa
  3. Myyntiin ja myyjille

 

Myynnin ja myyjien kehittäminen

Myyntikoulutukseni perustuvat itsetuntemuksen lisäämiseen ja asiakkaan ymmärtämiseen.

Tavoitteena valmennuksissani on kehittää myyjien henkilökohtaista toimintaa ja myyntitiimin sisäistä dynamiikkaa. Myyntikoulutukseni taklaavat myös yhden suurimmista haasteista: sen, että asiakaspalvelu tai muu henkilöstö ei näe omaa rooliaan myyjänä. Asiakaspalvelussa on hyviä mahdollisuuksia myyntiin. Teknologia vapauttaa asiakaspalvelun resursseja yrityksissä. Some ja muut asiakasrajapinnat tuovat myynnin lähelle myös muuta henkilöstöä. Onko teillä valjastettu uudet mahdollisuudet ja vapautuneet resurssit myynnin käyttöön?

Voimaa Myyntiin! -valmennuspäivä:

Tunne itsesi ja asiakkaasi! (7h, online 2 x 3h)

Tämä valmennuspäivä antaa hyvän perustan myynnin ja myyjien kehittämiselle. Henkilökohtaiset Insights Discovery -profiilit auttavat ymmärtämään omaan myyntityyliä, omia motivaation lähteitä sekä omia vahvuuksia myynnissä. Päivän aikana tehdään katsaus myös erilaisiin päätöksenteko- ja vuorovaikutustyyleihin, jotta asiakkaan ymmärtäminen ja hänen toiveisiinsa vastaaminen olisi helpompaa.

Näytä kokonaisuus

 

Voimaa myyntiin ja vaikuttamiseen! Valmennuspäivät vaikuttajille, B2B-myyjille, B2C-myyjille, asiakasrajapinnassa työskenteleville ja myynnin esimiehille.

Voimaa Myyntiin! I: 7 h (online 2 x 3 h)

Tunne itsesi ja asiakkaasi!

Tavoitteiden esittely / määrittely

Itsensä ja muiden ymmärtäminen

Insights Discoveryn malli, yleiskatsaus: millaisia myyjiä olemme?

Carl Jungin preferenssit, teoriatausta ja käytäntö

Insights Discovery -profiilit, tutustuminen ja profiilin avaaminen

Asiakkaan toimintatyylin tunnistaminen

Mukautumis- ja vaikuttamisstrategiat eri tyypeille: myyjän työkalupakki

Henkilökohtainen kehittymissuunnitelma

Päivän sisältö on alustava ja vahvistetaan aloituspalaverissa. Jos haluat auttaa myyjiäsi rakentamaan luottamusta ja luomaan pitkäjänteisiä asiakassuhteita, sovi kartoituspalaveri Anun kanssa. Saat palaverin jälkeen valmennusehdotuksen ja tarjouksen etenemisestä.

Voimaa Myyntiin! -valmennuskokonaisuus:

Tunne itsesi ja asiakkaasi (2 x 7h, online 4 x 3 h)

Kahden päivän Insights Discoveryn malliin perutuva kokonaisuus auttaa myyjiäsi kehittymään omassa työssään itsetuntemusta lisäämällä ja asiakasta ymmärtämällä. Henkilökohtainen kehittymissuunnitelma myynnin eri portailla, omien motivaatiopisteiden tunnistaminen ja oman myyyntiprosessin rakentaminen auttavat oman työn hallinnassa ja jatkokehittämisessä.

Näytä kokonaisuus

 

Voimaa myyntiin ja vaikuttamiseen! Valmennuspäivät vaikuttajille, B2B-myyjille, B2C-myyjille, asiakasrajapinnassa työskenteleville ja myynnin esimiehille.

Voimaa Myyntiin! I: 7 h

Tunne itsesi!

Tavoitteiden esittely / määrittely Itsensä ja muiden ymmärtäminen

Insights Discoveryn malli, yleiskatsaus: millaisia myyjiä olemme?

Carl Jungin preferenssit, teoriatausta ja käytäntö

Insights Discovery -profiilit, tutustuminen ja profiilin avaaminen

Myyntitiimi Insights Discovery -ryhmäympyrällä: vahvuudet ja haasteet

Omaan myyntityyliin tutustuminen

Henkilökohtainen kehittymissuunnitelma

Voimaa Myyntiin! II: 7 h

Ymmärrä asiakasta!

Asiakkaan kohtaaminen ja luottamuksen rakentaminen

Asiakkaan toiveet ja tarpeet myynnin portailla

Omat vahvuudet, haasteet ja motivaation lähteetmyynnin portailla

Mukautumisstrategiat: myyjän työkalupakki

Oman myyntityylin kehittämissuunnitelma opitun pohjalta

Sovi kartoituspalaveri Anun kanssa. Saat juuri sinun porukallesi sopivan valmennusehdotuksen sekä tarjouksen. Virtuaalivalmennuksen kesto 4 x 3 h.

Myynnillinen ote asiakaspalvelussa

Myynnillinen ote asiakaspalvelussa -valmennus, 7h:

Haluatko auttaa asiakastyötä tekeviä ottamaan haltuun myynnillisen otteen? Joissain tilanteissa yksi päivä riittää osallistujaryhmän herättelyyn – joissain tapauksissa saatat haluta tukea kulttuurin muutosta laajemmin sekä antaa johtajille työkaluja muutoksen johtamiseen ja vakiinnuttamiseen.

Näytä esimerkki

 

Voimaa myyntiin! -valmennus asiakaspalvelussa ja muissa asiakasrajapinnoissa työskenteleville. Kouluta asiantuntijasi ja henkilöstösi ymmärtämään myynnillisen otteen tärkeys ja toimintatavat asiakkaan palvelemisessa! Jokainen kohtaaminen asiakkaan kanssa on myyntitilanne – auta henkilöstöäsi hyödyntämään se parhaalla mahdollisella tavalla omaa ajattelua ja roolia mukauttamalla.

Myynnillinen ote asiakaspalvelussa -valmennus: 7h

Mitä eroa on myynnillä ja asiakaspalvelulla?

Myynnillinen ote – mitä se tarkoittaa?

Mitä hyötyä myynnillisestä otteesta on?

Myynnillinen ote omassa työssäni – mitä se voisi olla?

Myynnillistä otetta työssä tukevat rakenteet, toimintatavat ja johtaminen

Yhteenveto ja seuraavista askeleista sopiminen

 

Kokonaisuus sisältää aloituspalaverin ennen valmennuspäivää, johdon valmennuksen (1,5 h: rakenteet, toimintatavat, johtaminen) noin viikon päästä valmennuspäivän jälkeen sekä seurantapuhelun noin 2 kuukauden kuluttua.

Voimaa Myyntiin! -kehittämisprosessi

Myynnillisen kulttuurin rakentaminen:

Valmennusohjelma myynnillisen kulttuurin rakentamiselle asiakaspalveluhenkilöstön tai muutoin asiakasrajapinnassa työskentelevän henkilöstön kanssa.

Näytä esimerkki

 

Voimaa Myyntiin! -kehittämisprosessin sisältö

Prosessi sisältää aloituspalaverin sekä johdon valmennuksen valmennuspäivien välillä. Osallistujat saavat valmennuspäivän koosteen jokaisen päivän jälkeen.

Aloituspalaveri, 1,5h

Mitkä ovat muutoksen konkreettiset tavoitteet?

Miten muutoksen toteutumista mitataan?

Miten sitä johdetaan?

Käytännön asiat valmennuspäivistä

Sisällön tarkentaminen tarvittaessa

Voimaa Myyntiin! -valmennuspäivä I: Asenne ja usko onnistumiseen, 7h

Tutustuminen osallistujiin

Työyhteisön rooli osana organisaatiota: taustaa ja tavoitteet muutokselle

Meidän tiimi muutoksissa: aiemmat muutokset ja onnistumiset

Myynnillinen ote asiakaspalvelussa: edellytykset, keinot ja vahvuudet

Mitä se meillä voisi tarkoittaa? Mitä se meillä edellyttää?

Johdon valmennus / Seurantapalaveri, 1,5h

Keinojen läpikäynti, mahdolliset muutokset ja lisäykset

Palautteen antaminen ja seuranta

Ensimmäisten askeleiden toteutus ja seuranta

Seuraavan päivän sisällön tarkennus

Voimaa Myyntiin! -valmennuspäivä II: Keinot ja osaaminen, 7h

Lyhyt katsaus edellisen päivän koosteeseen ja jo tehtyihin toimenpiteisiin (+ mahdollisiin tuloksiin)

Myynnillisen otteen keinot erilaisissa kohtaamisissa ja kanavissa

Empatia osana asiakaspalvelua: hankalien tilanteiden ratkaisu ja ratkaisukeskeinen vuorovaikutus

Työyhteisön yhteiset pelisäännöt myynnillisen kulttuurin toteuttamiseen

Jatkotoimenpiteistä sopiminen

Johdon valmennus / Seurantapalaveri, 1,5h

Pelisääntöjen läpikäynti, mahdolliset muutokset ja lisäykset

Pelisääntöjen toteutumisen seuranta

Mahdolliset tulokset tavoitteen suuntaan

Voimaa Myyntiin! -valmennuspäivä III: Muutoksen vakiinnuttaminen, 4h

Lyhyt katsaus edellisten päivien koosteeseen ja jo tehtyihin toimenpiteisiin (+ mahdollisiin tuloksiin)

Onnistumiset ja usko mahdollisuuksiin

Edelleen kehitettävät seikat ja toimenpidesuunnitelma

Seuraavien tavoitteiden rakentaminen

Johdon valmennus / Seurantapalaveri, 1,5h

Valmennusprosessi tulokset ja hyödyt

Johtamisen haasteet ja ratkaisut

Seuraavat tavoitteet ja tarvittavat toimenpiteet

 

Voimaa Myyntiin!

Myyntikoulutukseni perustuvat itsetuntemuksen lisäämiseen, asiakkaan ymmärtämiseen ja tämän tiedon pohjalta luottamuksen rakentamiseen. Oli kyse sitten B2B- tai B2C-myynnistä, kyseessä on aina ihmisten kohtaaminen, jossa vuorovaikutus ja tunnelma määrittävät usein koko yhteistyöprosessin jatkon – tai ylipäätään sen alkamisen.

Valmennuspäiväni sopivat vaikuttajille, B2B-myyjille, B2C-myyjille, asiakasrajapinnassa työskenteleville, asiakaspalvelijoille ja myynnin esimiehille.

Parhaimmillaan myynnin tuki ei ole pelkkä koulutus, vaan myynnin ja myyjien kehittämiseen hyödynnetään pidempiaikaista sparrausta ja valmennusta. Osana myynnin kehittämistä hyödynnetään Insights Discovery -myyntiprofiilia ja -menetelmää.

Varaa maksuton tapaaminen

Mikä lisää voimaa?

Henkilökohtaisen vaikuttamis- ja myyntityylin tunnistaminen ja vaikutuksen tiedostaminen

Myyntiprosessin kehittäminen myynnin eri portailla

Asiakkaan toimintatyylin tunnistaminen ja siihen vastaaminen

Erilaisten kommunikointi- ja päätöksentekotapojen tunnistaminen ja niihin vastaaminen

Tuloksellisemmat tapaamiset vaikuttamisen kehittymisen kautta

Myynnin kasvu ja asiakastyytyväisyyden parantuminen, tehokkaampi vaikuttaminen

Myyjän oman toiminnan kehittyminen asiakasprosesseja vastaavaksi

Myyjän omien motivaationlähteiden tunnistaminen ja niiden hyödyntäminen

Valmennukseni etenevät näin:

1

Tutustuminen ja tarpeiden kartoittaminen

2

Ehdotus valmennuksesta / tarjous

3

Aloituspalaveri: tarkemmat tavoitteet, sisällöt ja aikataulut

4

Kutsu, info, ennakkotehtävä ym. osallistujille

5

Valmennus

6

Materiaalit ja yhteenveto sovituista asioista osallistujille

7

Seurantapalaveri

8

Valmennus

9

Materiaalit ja yhteenveto sovituista asioista osallistujille

10

Seurantapalaveri

Kun meillä synkkaa:

  • ”Osallistuin vuonna 2016–2017 Voima Valmennus Oy:n Valmentavan johtamisen koulutukseen. Valmennuksen kautta ymmärrykseni valmentavan johtamisen ajattelutavasta ja siihen liittyvistä työkaluista syventyi ja kasvoi. Erityisesti omien vahvuuksien tunnistaminen Discovery Insights -profiilin kautta selkeytti omia ajattelu- ja toimintatapoja. Ratkaisukeskeisen työtavan omaksuminen osana valmentavaa johtamista toi myös paljon uusia ideoita, joita olen suoraan ottanut käyttöön omassa työssäni.”

    Marja Lehtola

    Senior HRD Specialist, SSAB Europe

  • ”Voima Valmennus Oy on järjestänyt meille tiimipäivän sekä johtoryhmän Insights-valmennusta. Anu johtaa valmennuspäivät varmalla otteella ja olemme saaneet päivistä hyviä käytännön vinkkejä ja konkreettisia työkaluja tiiminä toimimiseen. Voin suositella Anua rohkeana ja osaavana valmentajana.”

    Outi Törmänen

    Asiakkuuspäällikkö, R-Taso Oy

  • "Anu toimi työnohjaajanani neljä vuotta. Koen esimiestaitoni ja oman työtapani kehittyneen, sain uusia katsantokantoja ja osaan reflektoida paremmin omaa toimintaani. Ihmisenä Anu on aurinkoisen lämmin, ystävällinen, rento ja helposti lähestyttävä - työnohjaajana ja valmentajana rautainen ammattilainen. Suosittelen!"

    Maarit Saukko

    Rikosuhripäivystyksen Pohjois-Suomen aluejohtaja

  • "I have had the pleasure of working with Anu in the fall 2019, when Anu delivered manager coaching to our line managers. As a result of the coaching sessions I believe our managers are better equipped to deal with change and leading people. The methods of coaching Anu used in the sessions were fit for purpose and she engaged well with the group. I can recommend Anu with high regards to any organization looking for line manager coaching."

    Heidi Mankinen

    HR Specialist, Arm Finland

  • "Voiman koulutus oli huippu, jonka aikana tuli opittua paljon itsestä. Insights Discoveryn profiili oli jopa pelottavan tarkka kuvaus omista vahvuuksista ja kehitettävistä asioista. Anu osasi koulutuksessan ottaa huomioon kaikki ja "vetää hiljaisimmat mukaan ja toppuutella äänekkäimpiä." Olen tehnyt vuosia yhteistyötä Anun kanssa erilaisissa yhteyksissä. Anu on ammattitaitoinen, aktiivinen ja innostava kouluttaja ja valmentaja. Anun koulutuksissa ja valmennuksissa on ollut tavoitteellinen ja yksilöllinen ote. Toiminta on aina ollut eteenpäin menevä ja kannustava. Voin lämpimästi suositella yhteistyötä Anun kanssa! 

    Hannes Yrjänä

    Presteel Oy, SSAB Europe

  • "Olen tehnyt vuosia yhteistyötä Anun kanssa erilaisissa yhteyksissä. Anu on ammattitaitoinen, aktiivinen ja innostava kouluttaja ja valmentaja. Anun koulutuksissa ja valmennuksissa on ollut tavoitteellinen ja yksilöllinen ote. Toiminta on aina ollut eteenpäin menevä ja kannustava. Voin lämpimästi suositella yhteistyötä Anun kanssa!"

    Anne Antikka

    J&A Antikka Oy

  • "Anu antaa valmentajana tilaa, auttaa ymmärtämään paremmin omaa ja muiden toimintaa sekä haastaa hyvällä tavalla. Näin voi itse löytää omat kohdat joissa haluaa kehittyä ihmisenä."

    Henna Nurminen

     

  • "Kun kuulin Insights Discoverysta, halusin välittömästi itselleni profiilin. Aktiivisena työnhakijana ajattelin, että kaikki mikä kertoo rekrytoijille minusta on vain plussaa, ja siksi laitoinkin profiilin esille LinkedIniin. Anun kokemus ja ammattitaito auttoi minua näkemään ne omat vahvuudet ja kehityskohteet selkeämmin, ja nyt minulla on uudenlaista kärsivällisyyttä ihmisten kanssa toimiessa. Anu on rento ja asiansa osaava valmentaja, jota voin lämpimästi suositella kaikille jotka haluavat saada enemmän irti itsestään ja tiimistään!"

    Kaisa Tervahauta, Marketing Specialist

    Wannado Oy

  • "Minulla on ollut mahdollisuus osallistua useisiin Anun valmennuksiin. Hänen kokonaisvaltainen paneutumisensa ja asiantuntemuksensa eivät jätä kylmäksi kyynisintäkään osallistujaa. Anulta saadut opit ovat tulleet aina käyttöön."

    Auli Kangas

    Head of events and marketing, BusinessOulu

  • "Suosittelen! Anulla oli erinomainen ja asiakaslähtöinen tapa hoitaa tilaisuutemme. Anun asiantuntemus ja ihmisläheinen tapa yhdistettynä Oulun murteeseen piti takarivinkin hereillä ;)"

    Lue koko asiakastarina

    Tuomas Hörkkö

    Toimitusjohtaja, Point Group Oy

  • ”Hyvä porukka, jonka ryhmähengen sait luotua onnistuneesti. Rakennetta ei mielestäni ole, kun kaikki nivoutuvat toisiinsa limittyen yhteen. – Positiivista energiaa, selkeitä helposti ymmärrettäviä malleja loistavin esimerkein havainnollistaen. — Aina lähdin positiivisempana ja varmempana omasta toiminnastani, kuin millaisena aamulla tulin.”

    Hanna Kinnunen

    Kuljetusliike Kinnunen Oy

  • ”Kysymyksiin sai aina hyviä vinkkejä. Käytännönläheisyys oli hyvästä -> pystyi hakemaan samankaltaisia omakohtaisia kokemuksia.”

    Kimmo Pöykiö

    Kuusakoski Oy

  • ”Erittäin hyviä konkretia ja käytännön esimerkit. Helposti ymmärrettäväksi tuova tyyli henk. koht. hankalasti ymmärrettävistä aiheista/työkaluista. Kokemus koulutettavasta aiheesta näkyy.”

    Otso Väisänen

    Nuventur Oy

  • ”Anu, toimit kouluttajana kuten opetat eli olet elävä esimerkki valmentajasta. Olet selkeä, johdonmukainen ja sopivasti leikkisä. — Asia tärkeää, selkeää, konkreettisia esimerkkejä. Kannustat hyvin yhteistyöhön ja mahdollistat verkostoitumisen.”

    Ritva Fossi

    Oulun Aikuiskoulutuskeskus Oy

Ota minuun yhteyttä!

voimavalmennus_anu_profiili.png

Anu Autio

Valmentaja, toimitusjohtaja
Puhelin 040 751 4543
anu.autio@voimavalmennus.fi

Varaa tapaamisaika

Virallinen Insights® Partner
Insights Partner Logo_RGB_XL-01.png

Voimaa uutiskirjeessä!

Valitsethan, mihin joukkoon kuulut
Lisätietoa

Voima Valmennus Oy käyttää antamiasi tietoja yhteydenpitoon, tiedottamiseen, kannustamiseen ja innostamiseen liittyen työelämää ja liiketoimintaa käsitteleviin asioihin.

Voit muutta mieltäsi milloin tahansa klikkaamalla "poistu listalta" -linkkiä uutiskirjeiden alaosassa tai lähettämällä poistopyynnön osoitteeseen anu.autio@voimavalmennus.fi. Voima Valmennus Oy käsittele tietojasi huolellisesti. Asiakas- ja markkinoitirekisterin tietosuojaselosteen löydät osoitteesta https://www.voimavalmennus.fi/asiakas-ja-markkinointirekisterin-tietosuojaseloste/. Tilaamalla valitsemasi palvelut hyväksyt, että käsittelemme tietojasi näiden ehtojen mukaan. Voit milloin tahansa tarkistaa, mitä tietoja sinusta on rekisteriimme tallennettu.

Seuraa somessa

  • Etusivu
  • Voimaa
  • Yritys
  • Ajankohtaista
  • Ota yhteyttä

Asiakas- ja markkinointirekisterin tietosuojaseloste

↑